
Askotan aipatu da Zizeron idazle erromatar estoikoak izandako eragina Agustinengan. Izan ere " De vita Beata" izeneko izkribu baten egilea da non Galion bere anaiari gai honi buruz dituen ikuspegiak luzatzen dizkion.
"La que se conforma a su naturaleza es entonces la vida feliz, que no puede darse de otra forma que si, primero, la mente está cuerda y en perpetua posesión de esa cordura(zuhurtasuna), después si es enérgica y apasionada(sendotasuna), como también perfectamente paciente, adaptada a las circunstancias, escrupulosa (neurritasuna), sin angustiarse con su cuerpo y lo que tiene que ver con el..." Diálogos. Biblioteca Básica Gredos; pag. 173.
Goiko zitan ikus daitekeenez gizaki zoriontsuaren jokaera arimaren bertuteen arabera gauzatu behar da. Ezin garbiagoa da puntu honetan Platonen aztarna.
"¿Qué, pues, nos impide llamar vida feliz a un espiritu libre y erguido e impertérrito y estable, situado fuera del alcance del miedo, fuera del alcance del deseo, que tenga como solo bien la honradez, como sólo mal la inmoralidad, y lo demás como un depreciable tropel de cosas que ni quita ni añade nada a una vida feliz, pues llega y se va sin aumento ni mengua del bien supremo?" op.cit. pág. 175.
Arimaren lasaitasuna ( ataraxia) da helburua. Hori gizaki libreen eskutan dago bakarrik, bizitzaren gorabeheretatik aske dagoena. Esklabu bizi dena, berriz, beldurtuta dago. Beldurrak
menperatua. Argi dago, beraz, gizaki zorionduna gizaki librea dela.
1 comentario:
nire komentaketa zoriontasuna eta zientziari buruz da, baian ezin dut bertan jarri.
nire ustez zoriontsua izatea subjetiboa da, eta beraz ezin daiteke ondorio bat atera eta jarrera hori ikasi. nola izan zoriontsu ikertu beharrean zoriontsu izaten ahalegindu beharko ginateke, bizitza biziz...
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